Když vidím, jak je vše, co má v sobě počítač, dnes spolehlivé... Ne díky, zabiju se raději sám.
Odpovědět5 1
Volvo a novinky. Co si vzpomínánám, tak už jednou byli zákazníci na novinky "tak natěšení", že automobilka zkrachovala. Uvidíme, jestli se tento počin podaří dalšími "úžasnými novinkami" zopakovat.
Odpovědět0 1
a nejaky nudzovy rezim, v pripade chaty na odlahlom mieste a ak dojde k nejakemu urazu ci uz u dietata alebo pripiteho rodica? moze ist kludne o rodinnu oslavu. V tom pripade volvo necha pri chate vykrvacat maloleteho? fajne
Odpovědět5 2
¨Tak si to Volvo prostě nekoupíš a basta ;-) Ovšem osobně si myslím, že tohle nějak ošetřené budou mít a systém bude možné deaktivovat.
Jinak ale zase to bude taková bouře ve sklenici vody stejně jako s tím omezení maximálky na 180km/h - z toho se taky rádobyzávodníci můžou potentovat, ale běžného člověka to opravdu v ničem nelimituje, protože i v tom Německu na těch pár ještě neomezených úsecích inteligentní člověk takhle rychle nejezdí, adekvátní cestovní rychlost vzhledem k tomu, že jste na veřejné komunikaci, kde se vyskytují i vozidla mnohem pomalejší je právě okolo těch 160-180km/h
Odpovědět3 0
Navíc pokud to člověka třeba na tom autobahnu zase tak omezuje (což s T8 335kW je docela možné), může si to člověk např. u D5T5 nechat odstranit...Všechno jde, když se chce :D
Odpovědět1 2
"systém bude možné deaktivovat. "
- třeba vložením něčí krve či úlomku kosti :D
"adekvátní cestovní rychlost"
podle koho? :D Každý má jinou představu a hlavně schopnosti ..
Odpovědět2 3
A rátaš aj zo schopnosťami tých ostatných. Tých čo jazdia pomalšie.
Tiež ich majú také ako Ty?
Odpovědět4 0
pokud je někdo neschopný, tak
a) nemá mít papíry (což je bohužel obecný nešvar, že lidé dostávají "papíry" ze známosti, za úplatu nebo dokonce z lítosti)
b) obvykle je z dálky dobře čitelný a člověk se přizpůsobí dané situaci a naopak raději přidávám plyn, abych se od takového jedince co nejvíce vzdálil, protože je nebezpečný pro sebe i své okolí ...
V podstatě i podle statistik nehodovosti jsou hlavní problém tito neumětelové a agresivní jedinci a překročení limitu figuruje na dně tabulek skoro na úrovni statistické chyby
Odpovědět2 3
Tohle je přesně důvod, proč závodím jenom na uzavřeném okruhu.
Ostatní ĺidi na normálních cestách neumí dobře sledovat provoz, mají mnohem pomalejší reakce než já, často i auta v horším stavu a nedejbože někoho takového potkat v nějaké nestandardní situaci. Nene, závodit jen tak na okreskách nebo dálnici je opravdu neskutečná pitomost.
Odpovědět1 0
Chápu, že jsi jen trotlík, který se snaží být vtipný, ale moc ti to nejde :-(
Ohledně té rychlosti nejde o schopnost, ale v první řadě o fyziku. Samozřejmě je pravda, že lidé tvého typu si myslí, že řídí jak Senna se Schumacherem dohromady, jenže na dálnici nejsi na uzavřeném okruhu a kolem tebe se pohybují ostatní auta, která se mohou chovat naprosto nepředvídatelně a rozdíl mezi reakční dobou a vzdáleností ve 160 a ve 220 je propastný... ale je mi jasné, že když se budeš Božce z prasečáku chlubit, že jsi ve svém vylítaném bávu jel dvěstě jako ten vole závodník, tak z toho bude paf :-D
Odpovědět3 1
zkus si třeba cvaknout adaptivní tempomat a valit to po dálnici ..jsem zvědav jaké budou reakce na nečekané události vs. nepředpisová pocitová jízda jen na základě zkušeností
Nevím, co vše s Božkou sdílíte, ale to toho mě netahej ;)
takže když pojede nebezpečný neumětel 120-130 km/h, tak je to v pořádku, ale když někdo zkušený pojede rychleji, tak už je to hrozný problém? tady si někdo plete překročení limitu s nepřiměřenou rychlostí ... zbytek trefně vystihl cernakus
Odpovědět2 1
Pokud se domníváš, že deaktivovaný (vypnutý) rádoby inteligentní systém je skutečné deaktivovaný (vypnutý), potom bys to měl jít vysvětlit tomu utrženému igelitu a kamionu za mnou, který neměl šanci. Ještě to mají ošetřené tak, aby se při každém nastartování musel systém opět "deaktivovat" a z vlastní bolestivé zkušeností vím, že "deaktivovaný" neznamená vůbec nic. Je otázkou času, kdy se toho chytne úřad obecné debility a demence a nařídí to jako povinné a nevypnutelné.
Inteligence nemá s řízením co dočinění, můžeš mít třeba 4 tituly a IQ160, ale že umíš řídit = ovládat vozidlo a sledovat situaci v okolí, to vážně neznamená. Někdy je to právě naopak, zmatený intelektuál dokáže vytvořit hodně složité situace a čím více bude v autech asistentů, tím méně budou lidé schopní řídit. Už i to couvání a parkování bez vymožeností je pro většinu problém, takhle budou spoléhat a spoléhat.
Osobně chci maximálně hloupé auto s poctivým motorem, ideálně v manuálu i s uzávěrkami diferenciálu (hrát si s meziplynem mi vyhovuje), všechny ovládací prvky mechanické (tlačítka, čudlíky a páčky) a nic mi nebude kecat do řízení, natož zasahovat. Ročně najedu dá se říci 3-5 násobek průměrného nájezdu, nehodu jsem měl jednu (igelitový pytel a systém nouzového brždění), pokuty ... no dobře, za parkování a dvakrát za rychlost. A to řídím skoro 25 let, tedy když nepočítám motorky.
V principu prostě nelze chránit hlupáky před vlastní hloupostí, tak nemá smysl se o to snažit. Bohužel, tím se dnes nikdo prakticky neřídí.
Odpovědět2 2
To se musí instalovat vypínač. SKutečný, hardwartový... prostě cvak a konec. Ale aby pak takové "chytré" auto neodmítlo jízdu.
Odpovědět0 1
Volvo má už pěkných pár let nahoře u světla tlačíko SOS. 24/7 se dá dovolat operátorovi, který okamžitě řeší danou situaci. Operátor může odemknout různé funkce, třeba i GPS polohu auta pro Policii, pokud je auto ukradené (to zase jde volat přes appku v mobilu).
Odpovědět1 1
A za několik let (brzy), bude vydávat povolení k výjezdu, pokud jsi s 30ti denním předstihem vyplnil žádost, odeslal ve třech kopiích a s předplaceným zeleným výpalným.
Trošku mi to připomíná ten nápad ekologické čtvrti, kdy si ekologicky smýšlející nájemníci a investor odsouhlasili, že každý byt bude připojen maximálně 16A (podotýkám 1 pólovým) jističem a musí to stačit. Druhý blok nyní dostavují dokonce s 10A (opět podotýkám 1 pólovým) jističem a podle toho vypadají i vodiče. Rakušáci a Němci jsou vždy zeleně napřed, u nás by naštěstí 10A neprošel a s 16A by investor přišel o zuby, ale ono to k nám také přijde.
Uhádneš, jak dopadla ekologicky smýšlející tlupa při srážce s realitou? Tohle je v principu stejné, zelený blbec navrhne a úřad zelené tuposti a demence posvětí.... tady ta zelená squadra nyní řeší, co s tím budou dělat a kdo jim to udělá, protože stoupací šachty si v rámci úspory k vytápění "chytře" zaizolovali a navíc jsou tak úzké, že tam už nikdo 95-120 mm2 neprotáhne, natož to ohýbat do elektroměrných skříní (vždy na patře a protipožární).
Odpovědět0 1
Tvůj příběh s igelitem a pochopitelnou nenávistí k tak lehce oblbnutému systému nouzového brždění beru, ovšem tento systém by byl lepší. Pomocí lidarů, dalších senzorů co vidí i v noci a umělé inteligenci (nebrzdit příliš prudce při odpadnutí předmětu z auta před sebou za situace kdy za mnou něco jede - to není nic složitého) se lze vyhnout zbytečně aktivovanému systému nouzového brždění. Všechny systémy, které pomáhají zlepšit řidičův zrak jsou přínosné, zejména v noci - část řidičů má jen průměrné světlomety a asi všichni jsou nepříjemně oslňovány, takže v určitých chvílích vidí výrazně hůře, než když by daný úsek projížděli ve dne.
Odpovědět0 0
Komentáře lidí, kteří "by si nikdy takové auto nekoupili" za 3.. 2.. 1..
Odpovědět1 1