Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.9.2022, Milan Šurkala, aktualita
Umělá inteligence se dostává do stále většího množství produktů a ve zvýšené míře se s ní setkáváme i u aut. Nové elektrické Volvo EX90 s její pomocí bude pomáhat řidiči řídit, což by nebylo tak neobvyklé, ale také ho i při samotném řízení hlídat.
Eskymak (1057) | 25.9.202217:22
Když vidím, jak je vše, co má v sobě počítač, dnes spolehlivé... Ne díky, zabiju se raději sám.
Odpovědět5  1
wrah666 (6205) | 25.9.202211:14
Volvo a novinky. Co si vzpomínánám, tak už jednou byli zákazníci na novinky ­"tak natěšení­", že automobilka zkrachovala. Uvidíme, jestli se tento počin podaří dalšími ­"úžasnými novinkami­" zopakovat.
Odpovědět0  1
eMKejx (114) | 25.9.202210:03
a nejaky nudzovy rezim, v pripade chaty na odlahlom mieste a ak dojde k nejakemu urazu ci uz u dietata alebo pripiteho rodica? moze ist kludne o rodinnu oslavu. V tom pripade volvo necha pri chate vykrvacat maloleteho? fajne
Odpovědět5  2
Budman (272) | 25.9.202212:29
¨Tak si to Volvo prostě nekoupíš a basta ;­-­) Ovšem osobně si myslím, že tohle nějak ošetřené budou mít a systém bude možné deaktivovat.
Jinak ale zase to bude taková bouře ve sklenici vody stejně jako s tím omezení maximálky na 180km­/h ­- z toho se taky rádobyzávodníci můžou potentovat, ale běžného člověka to opravdu v ničem nelimituje, protože i v tom Německu na těch pár ještě neomezených úsecích inteligentní člověk takhle rychle nejezdí, adekvátní cestovní rychlost vzhledem k tomu, že jste na veřejné komunikaci, kde se vyskytují i vozidla mnohem pomalejší je právě okolo těch 160­-180km­/h
Odpovědět3  0
haunter (212) | 25.9.202213:58
Navíc pokud to člověka třeba na tom autobahnu zase tak omezuje ­(což s T8 335kW je docela možné­), může si to člověk např. u D5T5 nechat odstranit...Všechno jde, když se chce :D
Odpovědět1  2
asip80 (1191) | 25.9.202215:10
"systém bude možné deaktivovat. ­"

- třeba vložením něčí krve či úlomku kosti :D

"adekvátní cestovní rychlost­"
podle koho? :D Každý má jinou představu a hlavně schopnosti ..
Odpovědět2  3
Vlado70 (61) | 25.9.202215:48
A rátaš aj zo schopnosťami tých ostatných. Tých čo jazdia pomalšie.
Tiež ich majú také ako Ty?
Odpovědět4  0
asip80 (1191) | 25.9.202221:59
pokud je někdo neschopný, tak
a­) nemá mít papíry ­(což je bohužel obecný nešvar, že lidé dostávají ­"papíry­" ze známosti, za úplatu nebo dokonce z lítosti­)
b­) obvykle je z dálky dobře čitelný a člověk se přizpůsobí dané situaci a naopak raději přidávám plyn, abych se od takového jedince co nejvíce vzdálil, protože je nebezpečný pro sebe i své okolí ...

V podstatě i podle statistik nehodovosti jsou hlavní problém tito neumětelové a agresivní jedinci a překročení limitu figuruje na dně tabulek skoro na úrovni statistické chyby
Odpovědět2  3
zzw30 (229) | 26.9.202212:52
Tohle je přesně důvod, proč závodím jenom na uzavřeném okruhu.
Ostatní ĺidi na normálních cestách neumí dobře sledovat provoz, mají mnohem pomalejší reakce než já, často i auta v horším stavu a nedejbože někoho takového potkat v nějaké nestandardní situaci. Nene, závodit jen tak na okreskách nebo dálnici je opravdu neskutečná pitomost.
Odpovědět1  0
Budman (272) | 25.9.202215:58
Chápu, že jsi jen trotlík, který se snaží být vtipný, ale moc ti to nejde :­-­(

Ohledně té rychlosti nejde o schopnost, ale v první řadě o fyziku. Samozřejmě je pravda, že lidé tvého typu si myslí, že řídí jak Senna se Schumacherem dohromady, jenže na dálnici nejsi na uzavřeném okruhu a kolem tebe se pohybují ostatní auta, která se mohou chovat naprosto nepředvídatelně a rozdíl mezi reakční dobou a vzdáleností ve 160 a ve 220 je propastný... ale je mi jasné, že když se budeš Božce z prasečáku chlubit, že jsi ve svém vylítaném bávu jel dvěstě jako ten vole závodník, tak z toho bude paf :­-D
Odpovědět3  1
asip80 (1191) | 25.9.202222:07
zkus si třeba cvaknout adaptivní tempomat a valit to po dálnici ..jsem zvědav jaké budou reakce na nečekané události vs. nepředpisová pocitová jízda jen na základě zkušeností

Nevím, co vše s Božkou sdílíte, ale to toho mě netahej ;­)

takže když pojede nebezpečný neumětel 120­-130 km­/h, tak je to v pořádku, ale když někdo zkušený pojede rychleji, tak už je to hrozný problém? tady si někdo plete překročení limitu s nepřiměřenou rychlostí ... zbytek trefně vystihl cernakus
Odpovědět2  1
Buldik (68) | 25.9.202216:14
Pokud se domníváš, že deaktivovaný ­(vypnutý­) rádoby inteligentní systém je skutečné deaktivovaný ­(vypnutý­), potom bys to měl jít vysvětlit tomu utrženému igelitu a kamionu za mnou, který neměl šanci. Ještě to mají ošetřené tak, aby se při každém nastartování musel systém opět ­"deaktivovat­" a z vlastní bolestivé zkušeností vím, že ­"deaktivovaný­" neznamená vůbec nic. Je otázkou času, kdy se toho chytne úřad obecné debility a demence a nařídí to jako povinné a nevypnutelné.

Inteligence nemá s řízením co dočinění, můžeš mít třeba 4 tituly a IQ160, ale že umíš řídit = ovládat vozidlo a sledovat situaci v okolí, to vážně neznamená. Někdy je to právě naopak, zmatený intelektuál dokáže vytvořit hodně složité situace a čím více bude v autech asistentů, tím méně budou lidé schopní řídit. Už i to couvání a parkování bez vymožeností je pro většinu problém, takhle budou spoléhat a spoléhat.

Osobně chci maximálně hloupé auto s poctivým motorem, ideálně v manuálu i s uzávěrkami diferenciálu ­(hrát si s meziplynem mi vyhovuje­), všechny ovládací prvky mechanické ­(tlačítka, čudlíky a páčky­) a nic mi nebude kecat do řízení, natož zasahovat. Ročně najedu dá se říci 3­-5 násobek průměrného nájezdu, nehodu jsem měl jednu ­(igelitový pytel a systém nouzového brždění­), pokuty ... no dobře, za parkování a dvakrát za rychlost. A to řídím skoro 25 let, tedy když nepočítám motorky.

V principu prostě nelze chránit hlupáky před vlastní hloupostí, tak nemá smysl se o to snažit. Bohužel, tím se dnes nikdo prakticky neřídí.

Odpovědět2  2
wrah666 (6205) | 26.9.202211:25
To se musí instalovat vypínač. SKutečný, hardwartový... prostě cvak a konec. Ale aby pak takové ­"chytré­" auto neodmítlo jízdu.
Odpovědět0  1
haunter (212) | 25.9.202213:56
Volvo má už pěkných pár let nahoře u světla tlačíko SOS. 24­/7 se dá dovolat operátorovi, který okamžitě řeší danou situaci. Operátor může odemknout různé funkce, třeba i GPS polohu auta pro Policii, pokud je auto ukradené ­(to zase jde volat přes appku v mobilu­).
Odpovědět1  1
Buldik (68) | 27.9.202216:57
A za několik let ­(brzy­), bude vydávat povolení k výjezdu, pokud jsi s 30ti denním předstihem vyplnil žádost, odeslal ve třech kopiích a s předplaceným zeleným výpalným.

Trošku mi to připomíná ten nápad ekologické čtvrti, kdy si ekologicky smýšlející nájemníci a investor odsouhlasili, že každý byt bude připojen maximálně 16A ­(podotýkám 1 pólovým­) jističem a musí to stačit. Druhý blok nyní dostavují dokonce s 10A ­(opět podotýkám 1 pólovým­) jističem a podle toho vypadají i vodiče. Rakušáci a Němci jsou vždy zeleně napřed, u nás by naštěstí 10A neprošel a s 16A by investor přišel o zuby, ale ono to k nám také přijde.

Uhádneš, jak dopadla ekologicky smýšlející tlupa při srážce s realitou? Tohle je v principu stejné, zelený blbec navrhne a úřad zelené tuposti a demence posvětí.... tady ta zelená squadra nyní řeší, co s tím budou dělat a kdo jim to udělá, protože stoupací šachty si v rámci úspory k vytápění ­"chytře­" zaizolovali a navíc jsou tak úzké, že tam už nikdo 95­-120 mm2 neprotáhne, natož to ohýbat do elektroměrných skříní ­(vždy na patře a protipožární­).
Odpovědět0  1
Mirek55 (602) | 30.9.202215:11
Tvůj příběh s igelitem a pochopitelnou nenávistí k tak lehce oblbnutému systému nouzového brždění beru, ovšem tento systém by byl lepší. Pomocí lidarů, dalších senzorů co vidí i v noci a umělé inteligenci ­(nebrzdit příliš prudce při odpadnutí předmětu z auta před sebou za situace kdy za mnou něco jede ­- to není nic složitého­) se lze vyhnout zbytečně aktivovanému systému nouzového brždění. Všechny systémy, které pomáhají zlepšit řidičův zrak jsou přínosné, zejména v noci ­- část řidičů má jen průměrné světlomety a asi všichni jsou nepříjemně oslňovány, takže v určitých chvílích vidí výrazně hůře, než když by daný úsek projížděli ve dne.
Odpovědět0  0
haunter (212) | 25.9.20220:17
Komentáře lidí, kteří ­"by si nikdy takové auto nekoupili­" za 3.. 2.. 1..
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.